Yeni

LightBlog

14 Ağustos 2014 Perşembe

Yayın - 18 Java'da Sınıf ( Class ) Kavramı : Metot ( Yordam ) ve Değişkenler ( Alanlar )


Java Programlama Dili  Sınıf ( Class ) Kavramı : 
Metot ( Yordam ) ve Değişkenler ( Alanlar )

  Java dilinde bir sınıf oluşturulduğu vakit bu sınıfa ait bu sınıfın yeteneklerini yansıtan sınıfın yeteneklerini içeren metotlar bulunur.Ve birde verilerimizin tutulacağı alanlar belirlenir bu alanlara değişkenler denilebilir.




Java Programlama Dili Temel Metot Yapısı :
       
           DönüşTipi    metotAdı ( Parametre1,Parametre2, ... )
             
                  {
                              Metot Gövdesi ;

                   }


       Java Programlama Dili Temel Tür Değişken Tanımlama Yapısı :

                  
               Temel Türler                  Başlangıç Değerleri
                    boolean                              false
                    char                                    null
                    byte                                   0 (byte)

                    short                                  0 (short)
                    int                                      0
                    long                                    0L
                    double                                0.0d
                    float                                   0.0f

 Java dilinde temel türlerin tanımlanması oldukça basittir.


        Aşağıdaki Temel tür tanımlama örneğini inceleyebilirsiniz.

         int sayi = 5;     boolean durum = false; 

 Not: Eğer bu temel türleri tanımlarken bir değer vermezsek java yukarıdaki tablodan ( default ) değerini direkt olarak atar.


Java dilinde bir de oluşturulmuş bir sınıfa ait alan yani değişken dediğimiz yapı tanımlanabilir
   
       Aşağıda bu sınıfa ait alan'a tanımlamayı inceleyebilirsiniz !
   
       benBirSınıfım  {
         
         public int sayi=5;  // sınıfa ait global alan.

        }


       benBirSınıfım  nesneRef = new benBirSınıfım ();

       nesneRef.sayi =10;

     
       Yukarıdaki örnekte sınıfa ait global alana erişmek için bu Sınıfı nesneRef referansına bağlayarak türettik ve o referans yardımıyla ' . ' sembolünü kullarak ordaki alana hükmedebildik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LightBlog