Yeni

LightBlog

31 Temmuz 2014 Perşembe

Yayın - 13 Java Nesneleri OOP ( Object - Oriented Programming ) Mantığı - 1


Java Nesneleri OOP ( Object - Oriented Programming ) Mantığı







   Java'da nesne kavramı çok önemlidir.Bu yapının kavranması olmazsa olmazıdır. C dili fonksiyonlar üzerine kurulu bir programlama diliyken java NESNELER üzerine kurulu bir dildir.

  Java programlama dilinde nesneler oluşturulur evet ama bu nesnelerle direkt olarak çalışamayız doğrudan
onlarla iletişim kuramayız.

Örnek :  Random uret = new Random (); 

  Dediğimizde Random bir sınıftır ! Biz bu sınıfa uret referansını bağlayarak new anahtar sözcülü ile onu yeniden türetiyoruz bu ürettiğimiz bizim Nesnemizdir. Biz bu nesnemize artık uret referansı ile ulaşabiliriz.

  uret.nextInt(); 

gibi metotlarada ulaşabiliriz artık ve işlerimiz kolaylaşmaya başlar.Random sınıfı bize javanın kendi içerisinde gelen hazır bir sınıf ama biz kendi sınıflarımızı yazıp onu bir referansa bağlayıp onuda aynen kullanabiliriz aşağıda bu durumu açıklayan basit bir örnek olacak...

Örnek Uygulama



    Program kodları :

import java.util.Random;

public class anaClass {

public static void main(String[] args) {


kendiSinifimiz nesneReferansim = new kendiSinifimiz();

Random uret = new Random ();

int kacAskerVar=nesneReferansim.YoklamaYap(uret.nextInt(100)+1);

System.out.println("Şu an mevcut Asker Sayisi : "+kacAskerVar);

}

}
Program kodları :

public class kendiSinifimiz {

public static int YoklamaYap (int AskerSayisi)
{
return AskerSayisi;
}
}
Program çıktısı :

Şu an mevcut Asker Sayisi : 8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LightBlog